ویندوز 8 از USB 3.0 پشتیبانی می‌کند - فن آوری اطلاعات - اخبار

ویندوز 8 از USB 3.0 پشتیبانی می‌کند

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۰/۶/۲ ۶:۲۰:۳۱ (1481 بار خوانده شده)
شرکت مايکروسافت هم ‌اکنون در حال تکميل نسخه آينده سيستم‌عامل رايانه‌اي خود موسوم به Windows 8 است و بر اساس آخرين اخبار منتشر شده، اين سيستم‌عامل از دستگاه هايي با پورت USB 3.0 پشتيباني مي‌کند.
[img align=left width=300]http://systemgroup.net/image/journal/article?img_id=304204&t=1314163644247[/img]



شرکت مايکروسافت به تازگي با راه‌اندازي وبلاگي با عنوان Buliding Windows 8 خود را براي عرضه سيستم عامل ويندوز 8 آماده مي‌کند، اين وبلاگ جديد ضمن اطلاع‌رساني درباره تازه‌ترين تحولات مربوط به ويندوز 8 به معرفي و تشريح قابليت‌هاي آينده اين سيستم عامل مي‌پردازد.


استيون سينوفسکي، مدير بخش ويندوز و ويندوز لايو شرکت مايکروسافت به تازگي با انتشار پستي در اين وبلاگ اعلام کرد: سيستم عامل ويندوز 8 با نسل آينده پورت USB يعني USB 3.0 و 10 ميليارد ابزارهاي USB در سراسر جهان سازگار خواهد بود.



شرکت مايکروسافت در حال آزمايش روي بيش از 1000 دستگاه فيزيکي و نرم‌‌افزارهاي مربوط به اين دستگاه‌‌ها براي امتحان پورت USB 3.0 است و در صورتي كه آزمايش‌هاي آنها موفقيت آميز باشد، شما مي‌توانيد اطمينان يابيد كه وقتي ابزار USB خود را به رايانه‌هايي با ويندوز 8 وصل مي‌کنيد به راحتي اجرا خواهد شد.



سرعت انتقال داده‌ها در پورت USB 3.0 5 گيگا بايت در ثانيه است. اين ميزان نصف سرعت 10 گيگا بايت در ثانيه پورت‌هاي Tunderbolt شرکت اينتل است که شرکت اپل در رايانه‌هاي مک خود از آن استفاده مي‌کند. اما 5 مگابايت در ثانيه در مقايسه با سرعت 480 مگا بايت در ثانيه پورت‌هاي USB 2.0 سرعت قابل توجهي به شمار مي‌رود.



مايکروسافت مدعي است که کاربران مي‌توانند با استفاده از پورت USB 3.0 در ويندوز 8 داده‌هاي مربوط به يک فيلم full HD را در حدود 80 ثانيه انتقال دهند در حالي که اين کار با USB 2.0 بيش از 15 دقيقه به طول مي‌انجامد.

منبع"همکاران سیستم