گوگل سرعت یوتیوب را بر روی مرورگرهای غیرکروم کاهش می‌دهد - اینترنت - اخبار

گوگل سرعت یوتیوب را بر روی مرورگرهای غیرکروم کاهش می‌دهد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۷/۵/۹ ۸:۲۰:۰۶ (803 بار خوانده شده)
در ماه مه، یوتیوب اعلام کرد که ماهانه 1.8 میلیارد بیننده ثبت نام کرده دارد، و قبل از آن گفته بود که 400 ساعت ویدئو هر دقیقه در این سایت آپلود می‌شود، از این رو عملکرد آن نقشی حیاتی در انتخاب مرورگر توسط کاربران دارد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ظاهرا تغییراتی در طراحی یوتیوب باعث شده تا این سایت ویدئویی وابستگی بیشتری به معماری کروم داشته باشد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، کریس پترسون، مدیر برنامه فنی جامع نرم‌افزاری، در توئیتی اعلام کرده است که این سایت اشتراک گذاری ویدئو به خاطر معماریش با سرعتی در حدود یک پنجم سرعتش بر روی مرورگرهای غیرکروم بارگیری می‌شود، چیزی که نخستین بار در Softopedia گزارش شده بود.

در توئیت پترسون آمده است: «بارگیری صفحه یوتیوب 5 برابر در فایرفاکس و اج کندتر از کروم است زیرا بازطراحی Polymer یوتیوب بر API منسوخ شده Shadow DOM v0 متکی است که فقط در کروم پیاده‌سازی شده است. شما می‌توانید طراحی پیش از Polymer سریع‌تر یوتیوب را با این افزونه فایرفاکس بازیابی کنید: https://t.co/F5uEn3iMLR

وی توضیح داد: «یوتیوب به عنوان یک پلیفیل Shadow DOM برای فایرفاکس و اج عمل می‌کند که، طبیعتا، کندتر از پیاده‌سازی ذاتی کروم است. بر روی لپ‌تاپ من، بارگیری اولیه صفحه 5 ثانیه با پلیفیل و بدون آن 1 ثانیه طول می‌کشد.»

وی خاطرنشان کرده است که یوتیوب «همچنان به طراحی پیش از پولیمر Internet Explorer 11 مایکروسافت سرویس‌دهی می‌کند» که در سال 2013 عرضه شد و جای خود را به Edge داد، و معتقد است که گوگل همین رویکرد را در قبال اج و فایرفاکس در پیش گرفته است.



در واکنش به ادعای پترسون، یکی از سخنگویان گوگل گفت که، بر مبنای جدیدترین معیارها، این شرکت دریافته است که عملکرد کلی یوتیوب بر روی فایرفاکس به همان صورتیست که از زمان بازطراحی این سایت بوده است.

این شرکت می‌گوید که همیشه بر روی سریع‌تر کردن یوتیوب کار می‌کند، فارغ از اینکه از کاربران چه مرورگری استفاده کنند، و همچنان به کار بر روی این هدف ادامه خواهد داد.
این کمپانی می‌گوید که اخیرا باگی را یافته که به بهبود عملکرد فایرفاکس کمک می‌کند، و هرگاه که باگ‌هایی را بیابد که بر کاربران برای هرگونه مرورگری تاثیر بگذارند، آنها را رفع می‌کند.

در ماه مه، یوتیوب اعلام کرد که ماهانه 1.8 میلیارد بیننده ثبت نام کرده دارد، و قبل از آن گفته بود که 400 ساعت ویدئو هر دقیقه در این سایت آپلود می‌شود، از اینرو عملکرد آن نقشی حیاتی در انتخاب مرورگر توسط کاربران دارد.

بنا بر اعلام شرکت تحلیلی StatCounter، کروم محبوب‌ترین مرورگر است و 59 درصد از استفاده از وب‌سایت‌ها را به خود اختصاص داده است. این نسبت برای فایرفاکس 5 درصد و اج 2 درصد است
برچسب‌ها: گوگل   دانلود   فایرفاکس   طراحی   یوتیوب   بازیابی