با قابلیت‌های جدید مترجم گوگل آشنا شوید + عکس - اخبار - اخبار

با قابلیت‌های جدید مترجم گوگل آشنا شوید + عکس

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۷/۹/۱۳ ۷:۴۲:۳۳ (697 بار خوانده شده)
سرویس ترجمه گوگل، هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ عملکردی، بهبود یافته و زیباتر شده است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مترجم گوگل یا Google translate یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سرویس‌های گوگل به شمار می‌رود که در طول عمر 12 ساله خود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.
این سرویس با پشتیبانی از 103 زبان مختلف دنیا و قابلیت شناسایی خودکار زبان وارده، سهم گسترده‌ای در رفع نیاز روزانه کاربران به ترجمه متون و کلمات بر عهده دارد.

به تازگی گوگل دستی به سر و روی این سرویس خود کشیده و طراحی آن را با با زبان خاص و زیبای متریال(Material) بهبود بخشیده است.
متریال (طراحی مواد) نوعی سبک طراحی است که در سال 2014 توسط گوگل معرفی شده و می‌توان آن را ترکیبی از سادگی، زیبایی و راحتی کار دانست.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت 9to5Google، در ظاهر جدید مترجم گوگل، دو کادر جداگانه باز می‌شود که در یکی، متن اصلی درج می‌شود و ترجمه آن در کادر روبرو ظاهر می‌گردد.

«امکان ترجمه فایل‌های مختلف» قابلیت جدیدی است که با عنوان Documents در دسترس قرار دارد و کاربران با استفاده از آن می‌توانند، مستندات خود را آپلود کرده و ترجمه آن را دریافت دارند.
Documents فرمت‌های بسیار گوناگونی را شامل می‌شود که فایل‌های pdf، doc و docx، ppt، rtf، txt و xls از آن جمله است.

فونت‌های به‌روز شده، طراحی بصری زیباتر، نمایش مترادف‌ها و قرار گرفتن همه چیز در صفحه اصلی، از دیگر ویژگی‌های ظاهر جدید ترجمه‌گر گوگل به شمار می‌رود.

در این حالت، همه چیز دم دست کاربر قرار دارد و مثلاً لازم نیست شما برای آپلود و ترجمه مستندات خود در Documents بر جای خاصی کلیک کنید بلکه می‌توانید در همان صفحه اصلی و با مراجعه به Documents به راحتی این کار را انجام دهید.
برچسب‌ها: گوگل   آپلود   فرمت   مترجم گوگل