گوگل کروم راه بدافزارها را می‌بندد - اخبار - اخبار

گوگل کروم راه بدافزارها را می‌بندد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۷/۱۱/۹ ۹:۵۳:۵۳ (840 بار خوانده شده)
مهندسان گوگل در حال افزودن قابلیتی تازه به مرورگر کروم هستند که بارگذاری مخفیانه انواع برنامه‌ها را از طریق این سیستم عامل غیرممکن می‌کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

تغییرات انجام شده مربوط به موتور متن باز مرورگر کروم یا کرومیوم است که موجب می شود سایت های آلوده دیگر قادر به انتقال کدهای معیوب و مخرب به رایانه‌های کاربران نباشند.

قرار است قابلیت یادشده به نسخه ۷۳ مرورگر کروم افزوده شود که در ماه مارس یا آوریل عرضه خواهد شد. انتقال بدافزار به رایانه‌های کاربران معمولا از طریق بارگذاری ناخواسته و مخفیانه برخی داده ها در زمان مراجعه کاربران به سایت های آلوده صورت می گیرد.

به گزارش ایتنا از مهر، در مواردی برخی سایت ها دارای کدهایی هستند که در تبلیغات آنها مخفی شده و از این طریق به رایانه فرد بازدیدکننده منتقل می شوند. قرار است این خدمات به تمامی نسخه های مرورگر کروم به غیر از نسخه سازگار با سیستم عامل iOS اضافه شود. نسخه سازگار با تولیدات اپل مرورگر کروم مبتنی بر موتور وب کیت سافاری و نه موتور کرومیوم است و لذا افزودن چنین قابلیتی به آن ممکن نیست.

پیش از این مرورگرهایی مانند Internet Explorer و فایرفاکس خدمات یادشده را از سال ۲۰۱۵ ارائه می کردند و انتظار می رود در آینده علاوه بر کروم، اوپرا، ویوالادی، بریو، اج مایکروسافت و برخی مرورگرهای دیگر هم این خدمات را ارائه دهند.