Google تسلیم شد . - اینترنت - اخبار

Google تسلیم شد .

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۶ ۴:۵۲:۱۶ (692 بار خوانده شده)
کلیه سایت‌های اینترنتی تجاری که به جمع آوری اطلاعات شخصی افراد می‌پردازند موظف هستند که بیانیه سیاست حفاظت از حریم شخصی خود را به صورت آشکار در سایت خود قرار دهند.



کلیه سایت‌های اینترنتی تجاری که به جمع آوری اطلاعات شخصی افراد می‌پردازند موظف هستند که بیانیه سیاست حفاظت از حریم شخصی(Privacy policy Statement) خود را به صورت آشکار در سایت خود قرار دهند.
همکاران سیستم - بر اساس قانون حفاظت از حریم شخصی آنلاین افراد که در سال 2003 در کالیفرنیا به تصویب رسیده است، کلیه سایت‌های اینترنتی تجاری که به جمع آوری اطلاعات شخصی افراد می‌پردازند موظف هستند که بیانیه سیاست حفاظت از حریم شخصی(Privacy policy Statement) خود را به صورت آشکار در سایت خود قرار دهند.
بر اساس این قانون، لینک به Privacy Policy باید حداکثر توسط یک لینک از صفحه اول وب‌سایت قابل دسترسی باشد.
در ماه خرداد خبری را درباره نقض این قانون توسط گوگل نقل کرده بودیم. مشاوران حقوقی گوگل اعتقاد داشتند که چون هر فردی با جست‌وجوی عبارت Google Privacy Policy حداکثر با یک کلیک می‌تواند به این بیانیه دست یابد نیازی به قرار دادن این لینک در صفحه اول گوگل نیست.
اکنون بعد از گذشت 2 ماه مشاهده می کنیم که گوگل با توجه به فشارهایی که بر این شرکت از سوی گروه های مدافع حفظ حریم خصوصی وجود دارد مجبور شد تا لینک را در صفحه اول و تمام صفحات نتایج جست‌وجو اضافه کند.